تجربه من به عنوان کارشناس فروش

قیف فروش چیست ؟

به ظاهر قیف دقت کنید. دهانه ای بزرگ که دیتای ورودی را به سمت هدف اصلی هدایت می کند. پس زمانی که هدف اصلی فروش است منظور از قیف فروش، استراتژی ها و مراحلی است که برای تبدیل بازدید کننده و مخاطب ورودی به مشتری تعیین شده است. قیف فروش به شما کمک می کند تا مخاطبین مان را به سمت خرید محصول و خدمات ارائه شده توسط خودمان سوق بدهیم. مسلما تعیین استراتژی مناسب برای طراحی این قیف مهم ترین بخش کار است و این قیف فروش در تمام انواع فروش، سنتی و غیر سنتی کاربرد دارد و برای هر نوع کسب و کار استراتژی خاص خود را طلب میکند. اما دیجیتال مارکتینگ در این قیف فروش چه تاثیری دارد؟ دیجیتال مارکتینگ چگونه باعث افزایش مشتری میشود؟ این سوالاتی است که در این مقاله به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

قیف فروش

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر قیف فروش

یک بار دیگر به قیف نگاه کنید. دهانه این قیف بسیار بزرگ است، این به این معنی است که مخاطبین زیادی را جذب میکند. معمولا اشخاصی که در ابتدا به قیف فروش وارد می شوند از تمام اقشار جامعه هستند و احتمال اینکه در نهایت به مشتری تبدیل شوند بسیار بسیار کم و ناچیز است. در این صورت اگر بهترین استراتژی با مشاوره بهترین کادر مشاوره کسب و کار، با صرف هزینه های بالا نیز برای یک کسب و کار در نظر گرفته شود، ممکن است درصد ناچیزی از این حجم ورودی به مشتری تبدیل شوند.   برای درک بهتر، یک شرکت بازرگانی فولاد را در نظر بگیرید. اینچنین شرکتی با در اختیار داشتن بهترین کادر فروش و صرف هزینه های سنگین برای ایجاد یک استراتژی فروش قیف فروش خود را طراحی می کند. ولی ورودی این قیف از تمام افراد جامعه هستن و ممکن است هیچ یک از آنها به چنین محصولی نیاز نداشته باشند، در این صورت هر چقدر هم استراتژی تبدیل بازدیدکننده به مشتری خوب باشد، باز هم این خدمات و محصولات به کار ۹۹% ورودی این قیف نمیخورد. به بیان دیگر حتی اگر سحر و جادو هم بکار رفته باشد و بیننده را متقاعد به خرید کنید، پول لازم برای خرید نخواهد داشت … !!!

پس باید چه راهی را پیش رفت تا درصد تبدیل مخاطب عادی به مشتری بیشتر شود؟
راه حل در ورودی قیف است …

راه حل این است که ورودی را بهینه کنید. با چند فیلتر در ورودی این امکان پذیر است. باید سعی کنید مخاطبینی را وارد این پروسه کنید که مرتبط با کار شما باشند. از نظر سنی، از نظر نوع کار و … . این مورد در سئو و دیجیتال مارکتینگ قابل پیاده سازی است. در این حالت، شما با سئو کلمات کلیدی و طراحی صفحات فرود و انجام تبلیغات اینترنتی و … که همه و همه در پکیج دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود، مخاطبینی را به قیف خود دعوت خواهید کرد که اشتراکاتی در مورد کار و زمینه فعالیت شما داشته باشند. در این حالت بدیهی است میزان تبدیل مخاطبین ورودی به مشتریان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در قیف فروش
۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “قیف فروش چیست؟ جذب مخاطب هدف و تبدیل او به مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.