جذب مشتری از طریق سایت چگونه ممکن است؟
یکی از سوالاتی که این روزها زیاد به گوش می رسد، و صاحبین کسب و کار به شکل های مختلف از یکدیگر میپرسند، این است که ” جذب مشتری از طریق سایت چگونه ممکن است؟ ”
اصلا مگر می شود از طریق سایت، مشتری جذب کرد؟ روش انجام این کار چیست؟ بازدهی آن چقدر است؟ چقدر طول می کشد تا به نتیجه برسد؟ و چقدر رفتن به سمت تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیر در فروش و جذب مشتری داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم پاسخ تمام این سوال ها را به صورت مفصل بیان کنیم تا هیچ نقطه تاریکی در مورد وب سایت و جذب مشتری از وب سایت و همچنین دیجیتال مارکتینگ و سئو و تاثیرات آن در فروش و جذب مشتری در ذهن شما باقی نماند.
همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …
اگر بخواهیم جواب این سوال را به خلاصه ترین شکل ممکن بدهیم، باید بگوییم که وبسایت به منزله شعبه دوم از فروشگاه شما خواهد بود که در یک شهر با جمعیت چند ده میلیون نفری ایجاد می شود. از اینجا به بعد هر عملی که به صورت فیزیکی برای فروشگاه و یا کارگاه و کارخانه خود انجام می دهید را باید برای شعبه دوم تازه راه اندازی شده تان هم انجام دهید … البته نوع این فعالیت ها برای وب سایت کمی متفاوت تر نسبت به فروشگاه فیزیکی شما است. باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که وب سایت شما می تواند توسط میلیون ها نفر دیده شود و این نقطه تمایز سایت، نسبت به فروشگاه و دفتر فروش و … فیزیکی است. در ادامه خواهیم گفت جذب مشتری از طریق سایت به چه شکلی انجام میگیرد و چگونه می توان بازدید کنندگان دلخواه را به سمت سایت خود جذب کنیم و با جلب اعتمادشان، آنها را به مشتری تبدیل کنیم.
چه سایتی به درد کار من میخوره؟ | نگاه موشکافانه به وب سایت
اجازه دهید قبل از پرداختن به موضوع ” جذب مشتری از طریق سایت ” این سوال را بهتر بیان کنیم، سوال این است که، سایتی که بتواند جذب مشتری داشته باشد، باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ جواب این سوال با توجه به سبک کاری مشخص خواهد شد. انواع سبک های کاری مانند فروشگاه های اینترنتی که فروش آنلاین و پرداخت آنلاین دارند، فروشگاه هایی که فروش ندارند و به مشتری شماره ای برای تماس ارائه می کنند، وب سایت شرکت های خدماتی و همچنین کسب و کارهای مبتنی بر رزرواسیون مانند مطب ها و مراکز مشاوره و …
در هر یک از انواع کسب و کاری که بیان شد، استاندارد هایی باید در طراحی سایت رعایت شود. این استاندارد ها از رنگ و فونت و اندازه فونت و باکس ها گرفته تا لحن محتوای نوشته شده را شامل می شود. با توجه به سبک کاری، اسن استاندارد ها تعیین شده و سایت پیاده سازی می شود. اما برخی از امکانات و ویژگی ها برای تمام وب سایت ها مشترک است. مثلا هر نوع وب سایتی باید از نظر سرعت در بهترین و سریع ترین حالت باشد و همچنین در موبایل و دسکتاپ به صورت صحیح اجرا شود. اما مهم ترین عاملی که باید در سایت پیاده سازی کنید، سئو سایت است. یک وب سایت بدون اینکه عملیات سئو در آن انجام شود، تقریبا هیچ تاثیری برای شما نخواهد داشت … در ادامه این مورد را بررسی خواهیم کرد.
همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …
یک سایت حرفهای باید چه ویژگیهایی داشته باشه؟
قبل از اینکه به سراغ سئو و جذب بازدید از گوگل برویم، بهتر است با ویژگی های سک وب سایت حرفه ای آشنا شویم. وب سایت صرفا یک قالب آماده با یک دامنه جمع و جور نیستند. اگر دید شما به وب سایت این است، بهتر است هیچ وقت به سراغ آن نروید !! وب سایت، پایگاهی همیشه فعال برای شما در بستر اینترنت است که خواب و ساعات خاموشی ندارد و اگر درست صفحه بندی شود، به تمام نیاز های مخاطبین پاسخ خواهد داد. به نوعی می توان گفت یک وب سایت می تواند کار چندین کارمند تمام وقت را برای شما راه بیاندازد.
از عضوگیری و ثبت نام تا پاسخ به سوالات مشتریان و پشتیبانی آنلاین در لحظه و دریافت شماره مشاوره و رزرواسیون و … تمام کارهایی که شما یا یکی از نیرو های شما در دفتر مرکزی یا فروشگاه فیزیکی انجام می دهند، وب سایت قادر است بدون اشکال و اشتباه انجام دهد. امکاناتی همچون : ارسال پیامک، پیامک اتوماتیک، پنل کاربری پیشرفته مخاطبین، امکان درج نظرات و یا حتی مطلب، گالری، نمونه کارها، دکمه های تماس، لوکیشن و … نیز برای یک وبسایت بسیار لازم است.
همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …
دریافت بازدید صفحات از گوگل | جذب مخاطب اولین پله است
الآن همه چیز آماده است … برای درک بهتر، میتوان گفت، تا اینجا وب سایت شما مانند یک دفتر بسیار مجهز و شیک با بهترین پرسنل و امکانات اما در پرت ترین نقطه شهر است … !! بله در پرت ترین نقطه شهر، ممکن است این فروشگاه یا دفتر کار تر و تمیز و مجهز روزانه یک بازدید کننده هم نداشته باشد … کاری که باید انجام داد چیست؟ چطور می توانیم مخاطبیت میلیونی حاضر در بستر اینترنت را به سمت وب سایت و پایگاه خود بکشانیم ؟
در نهایت با انجام فعالیت های سئو بر روی سایت، مانند این است که این پایگاه را از منطقه پرت شهر، به پر رفت و آمد ترین قسمت شهر آورده ایم. اما این همه چیز نیست. دریافت بازدیدکننده از گوگل با دریافت بازدیدکننده معمولی در یک خیابان عادی بسیار متفاوت است … اجازه دهید با یک مثال این تفاوت را بیان کنیم. فروشگاه تجهیزات صنعتی را در شلوغ ترین خیابان تهران در نظر بگیرید … روزانه عده زیادی از آدمها از کنار آن عبور می کنند و تنها بخش بسیار کوچکی نگاهشان به این فروشگاه می افتد و از همین بخش کوچک ممکن است تعدادی انگشت شمار به این تجهیزات نیاز داشته باشند و وارد فروشگاه شوند و بعلاوه ممکن است وسیله مد نظر او در این فروشگاه وجود نداشته باشد … اما در وب سایت و سئو، تنها کسانی فروشگاه شما را خواهند دید، که کلمات کلیدی درست را جستجو کنند و به دنبال محصول یا محصولات خاصی باشند که شما در وب سایت خود قرار داده اید … به این روش قادر خواهید بود ورودی قیف فروش را کنترل کنید تا با سرعت بیشتری به بهره برداری و جذب مشتری هدف دست پیدا کنید.
همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …
تبدیل مخاطبین عادی به مشتری | قیف فروش را در نظر بگیرید
تا اینجای کار، شما توانسته اید مخاطبین مرتبط با کار خود را به سمت سایت خود جذب کنید. این مخاطبین کاملا هدفمند و هوشمندانه جذب شده اند و هر کدام از آنها یک مشتری بالقوه برای شما هستند. ( برای توضیحات بیشتر مقاله ” دیجیتال مارکتینگ در کلانشهر ها ” را بخوانید، در این مقاله جذب مخاطب هدف که اینجا به آن اشاره شد، به صورت مفصل توضیح داده شده است )
اما از اینجا به بعد باید بر روی رفتار مخاطبین خود تحقیق کنید و دقدق بررسی کنید که چه سناریویی باید پیاده سازی کنید تا وی را از یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید. تک تک کسانی که از طریق سئو بر روی صفحات سایت شما کلیک میکنند قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارند. اما از اینجا به بعد هنر شما در جذب و رقابت با رقبا است که تعیین می کند مشتری در سایت شما بماند و با شما تماس بگیرد یا به سراغ شخص یا شرکت دیگری برای این منظور بگردد … قیمت های رقابتی، توضیحات کامل تر، ارائه خدمات اشانتیون و یا رایگان، ارائه ضمانت حسن انجام کار یا گارانتی محصول و ارائه نم.نه کار با کیفیت و … می تواند در این مورد شما را در تبدیل بازدید کننده به مشتری کمک کند.
افزایش انفجاری بازدید صفحات با سئو | معجزه ای به نام سئو
سئو، با بهبود رتبه سایت و رساندن آن با کلمات کلیدی مشخص به صفحات برتر، باعث خواهد شد بازدید سایت تا چندین برابر رشد کند، به همین خاطر از آن به عنوان یک معجزه هم یاد می کنند. سئو در کلمات کلیدی می تواند آینده کسب و کار شما را تا مدتها تضمین کند البته اگر به صورت دائم با پشتیبانی این رتبه را حفظ کنید … اما همینقدر که می تواند باعث رشد سایت و رونق آن شود، اگر غیر اصولی انجام شود، نظم سایت و همه چیز را از دست خواهید داد …
آژانس دیجیتال مارکتینگ ویستا آماده عقد قرارداد به صورت رسمی با شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برای طراحی وب سایت حرفه ای المنتوری و سئوی صفحات و کلمات کلیدی مورد نظر شما است.
همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …
تبلیغات و رپورتاژ و لینک سازی و … | کاتالیزگر ها
در کنار سئو، انجام تبلیغات در قالب پلن های تبلیغاتی ویستا مانند یک کاتالیزگر عمل می کند و سرعت رشد سایت و سئو کلمات کلیدی و جذب مشتری را به شدت افزایش می دهد. پیشنهاد ویستا به شما تهیه این پکیج در کنار عقد قرارداد سئو و طراحی سایت است. در این صورت تمام کارها با سرعتی بیشتر انجام خواهد شد و برگشت سرمایه نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. پس از این می توانید بودجه ای برای سئو کلمات کلیدی بیشتر کنار بگذارید …
جذب مشتری از سایت | ماموریت انجام شد !!
حالا بهتر است به فکر سئو و تبلیغات آنلاین بر روی کلمات جدید و صفحات جدید در سایت خود باشید، محصولات جدید را سئو کنید و برای آنها تبلیغات آنلاین انجام دهید … از طرفی ابدا نباید از کلمات و فعالیت های قبل غافل شوید … با پشتیبانی و آپدیت فعالیت های گذشته باید در تثبیت اقدامات قبل اقدام کنید.