تجربه من به عنوان کارشناس فروش

تجربه من به عنوان کارشناس فروش

من کارشناس فروش آژانس دیجیتال مارکتینگ ویستا هستم و به شما پیشنهاد میکنم کسب و کار خودتون رو با تکنولوژی روز به سمت اینترنتی شدن پیش ببرید.

چه بخواید چه نخواید دیر یا زود دیگه برای رشد کسب و کارتون یا تغییر نظر میدید یا مجبور میشید تغییر نظر بدید. دلیلیش رو بهتون میگم افراد این روزها درگیر مشغله های روزانه هستند و وقت نمی‌کنند برای نیازهاشون توی بازار گشت بزنند و خرید کنند.

این افراد که کم هم نیستند توی زمان فراغتشون با گوشی همراه سرچ میکنند و نیاز خرید یا خدمت مورد نظرشون رو بر طرف میکنند.

تا چند سال پیش به این فکر میکردید روی گوشیتون منوی تمام رستوران های اطراف رو داشته باشید بدون نیاز به اشتراک راحت سفارش بدید؟ شاید یادتون بیاد چندین سال پیش چه چالش هایی داشتیم برای همین سفارش ساده غذا اگر اگهی رستوران گم میشد.

درسته با اسون شدن کارها سختی گذشته فراموش میشه البته این فقط یک مثال ساده بود ولی فراموش نکنیم که چه کسانی باعث ارامش امروز شدند.

این ادمها دغدغه و چالش های زندگی ادمها رو دیدن و به فکر ایده ای برای حل آن پرداختند. این افراد باهوش تونستند نو آوری کنند و سرویس هایی رو راه اندازی کنند نمونه های زیادی از انها تو کشور ما هم هست.

شاید بگید کپی برداری بوده ولی کسی که اولین بار به فکر کپی این کار افتاد هم همونقدر ارزشمند بقولی چرخ رو چرا دوباره اختراع کنیم؟

من به عنوان کارشناس فروش در تماس با افراد و پیشنهاد کار طراحی سایت، سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی به دسته های مختلفی از افراد برخورد کردم و میخام درباره تجربیاتم با شما صحبت کنم و این افراد توی دسته بندی های متفاوتی قرار گرفتند که تجربه من با انها رو براتون خواهم گفت تا شما هم ببینید در کدوم دسته بندی قرار دارید.

افرادی که نه سایت دارند نه پیج اینستا گرام

افرادی که به تبلیغ اینترنتی اهمیت نمی دهند

این افراد رو وقتی باهاشون تماس میگیرم تمایل دارند تلفن قطع بشه. این افراد به بازار کسادی که دارند راضی هستند و نمیتونند بپذیرند که با بیرون گذاشتن پاشون از دنیای کسب و کار سنتی میتونند رونقی به کار و پیشه خودشون بدند.

سعی میکنم این مواقع اگر تماس قطع نشه با یه مثال ساده مثل دیدن ادمهای دور برشون که بیشترین وقتشون رو توی گوشی موبایلشون میگذرونند متقاعدشون کنم تا به حرف من گوش کنند.

درسته شاید بتونم با یه خروار اطلاعات تخصصی معلوماتم رو به رخ بکشم ولی آن شخص مطمنا تا یجایی به حرفهام گوش میده و گیج و سردرگم تماس رو قطع میکنه. حتی اگر کسی دیگه باهاش حرف بزنه درباره مزایای تبلیغات اینترنتی صحبتهای من باعث بشه ان جمع رو ترک کنه.

این افراد نمیدونند تاثیر فضای مجازی و بستر اینترنت چقدر روی کارشون موثر میتونه باشه. استاد نجاری که باهاش تماس گرفتم و گفت از سن ما گذشته این کارها ولی وقتی گفتم کارگاه شما کجاست گفت یه منطقه ای که محیط کارگاهی مشتری زیادی نداره خوب مشتری شما چطور باید شما رو پیدا کنه اصلا شماره شما اسم شما رو از کجا ببینه.

چقدر اگهی و برشور چاپ کنیم بریزیم و بچسبونیم به در و دیوار و اینکه چند نفر ان رو نگاه میکنند. حالا اگر دیدین خوششون امد کنار گذاشتند بعد ببینند از کجا معلوم ان کاغذ گم نشده باشه. حالا این گوشی دست منه و مینویسم ساخت صندلی چوبی تاشو و اسم، شماره و نمونه کارهای استاد بالا میاد.

من تماس میگیرم و از شما قیمت میخام ادرس میگیرم و شما برای من ادرس رو توی واتساپ ارسال میکنید. استاد دیدی چقدر دنیای اینترنت وسیع حالا شاید استاد طراحی سایت انجام نده ولی ممکنه تبلیغ توی سایت های تبلیغاتی قرار بده.

افرادی که به تبلیغات اینترنتی باور دارند ولی نمیدونن از کجا شروع کنند

این افراد درسته اقدامی انجام ندادند ولی دیدن که توی شبکه های اجتماعی چطور افراد کسب در امد میکنند ولی اطلاعاتشون پایین و نمیدونند از کجا شروع کنند. برخی این افراد حتی فکر میکنند این کار برای انها نیست.

این افراد تو تماس باهاشون اشتیاق توام با تردید دارند. برای این افراد پیشنهادهای ویژه اثر گذار هستند. اینکه برای شما طراحی پست و افزایش فالور انجام میدیم و براشون از پلن های شرکت میگم و در اخر نمونه کارهای شرکت رو ارسال میکنم.

افرادی که اقداماتی توی سایت های تبلیغاتی کردند

این دسته از افراد میدونند که مردم برای خدمات سرچ میکنند و تا حدودی به شیوه تبلیغات آشنایی دارند. اینجا ورق برمیگرده با این دسته میشه تخصصی تر صحبت کرد و گفت که همونطور که تبلیغات توی سایت های تبلیغات برای شما بازخورد اورده مطمن باشید اگر همین اقدامات رو حرفه ای تر روی صفحات اجتماعی و سایت شخصی خودتون انجام بدید بازخورد بالاتری داره. تبلیغات هزینه داره خوب هم نتیجه میده خیلی از سایت ها مثل ایمالز و دیجی کالا چرا معتبرند چون با استمرار داشتن اینماد و… اعتبار بدست آوردند.

آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه گرفتن اینماد ( نماد اعتماد الکترونیک )

حالا شما کافی سایتتون رو معتبر کنید با کمی کار روی سئو، داشتن اینماد، درگاه خرید امن و… بدون واسطه‌ روی سایت خودتون فروش انجام بدید. توی سایت های واسطه برند شما شاید هیچوقت شناخته نشه ولی اگر تو حوزه برند سازی می‌خواید کار کنید با داشتن یه سایت راحت انجام میشه.

افرادی که پیج دارند خوب کار میکنند میگن سایت نمیخوایم

این دسته افراد هم اطلاعات خوبی از دنیای بازاریابی اینترنتی دارند فروش های خوبی هم داشتند یا دارند. اینجا برخی آدمها به این نکته اشاره میکنند که ما فروش پیجمون خوبه نیاز به سایت نیست من به عنوان کارشناس جوابی که براشون دارم اینه درسته مشتری شما روی پیج خرید انجام میدن ولی تاحالا شده فکر کنید مشتری های دیگه ای هستند که اصلا اینستاگرام ندارند.

جذب مشتری از طریق سایت چگونه ممکن است؟

خوب مشتری های این دسته زیاد فروششون هم بالاست حالا این سوال پیش میاد مشتری تماس میگیره یا دایرکت پیام میزاره که این موجود؟ قیمت چند؟ چه رنگی الان موجود؟ شرایط خرید چیه؟

خیلی از این آدمها تو این تایم انتظار از خرید منصرف می‌شند پس سایت نیاز به ادمین اینستا دایمی رو هم برای شما برطرف می‌کنه و مشتری با آرامش اطلاعات محصول موجودی، قیمت، نحوه ارسال و… رو میبینه، زمان تو فروش خیلی مهمه.

دسته از این تماسها مشتاق به این مزیت پی بردند و علاقمند هستند که سایت رو سریعا طراحی بشه و جدایی از بحث و چونه زنی برای قیمت این افراد زودتر وارد مذاکره می‌شند. ولی روی بحث قیمت باید کنی باهاشون مدارا داشت پیشنهاد ما به این افراد فاز بندی اهداف و پرداخت اقساطی و این امر فشار رو‌ از روی مشتری ها برمیداره و راحت تر وارد پروژه می‌شند.ایم افراد با اولین بازخوردها و افزایش میزان فروششون مشتاقانه وارد فازهای بعدی می‌شند.

۵+۱ دلیل اصلی در پاسخ به سوال: چرا به سایت نیاز دارم؟

افرادی که پیج دارند ولی مشتری هدفشون انجا نیست

این دسته افراد هم ادامه دسته بالا هستند با این تفاوت که فروش ندارند. بحث عدم فروش روی پیج اینستا باید بررسی بشه شاید روی اینستاگرام فعالیت قوی نداشتند یا کلا پرسونا و مشتری هدفشون آنجا نیست.

این افراد با وجود اطلاعات دید سیاه به موضوع تبلیغات اینترنتی دارند و میگند ما یمدت فعالیت کردیم و پول زیادی برای ادمین سایت خرج کردیم ولی نتیجه نداشت و کلا تبلیغات اینترنتی رو منکر می‌شند.

تو ارتباط با این افراد با بحث مدیریت شبکه های اجتماعی و معرفی خدمات شروع میکنیم و اینکه ما برای شما تحقیقات و بررسی لازم برای پیدا کردن مخاطب هدف رو انجام میدیم و متناسب با آن تو بحث شبکه های اجتماعی به شما کمک میکنیم. نمونه کارهای موفق رد براشون ارسال میکنیم. این افراد باید اعتمادشون به دنیای بازاریابی اینترنتی تغییر کنه.

افرادی که سایت دارند ولی برای سئو کاری نکردند

خیلی مورد پیش آمده افراد سایتی داشتند مدتی کار کردند و بعد رها کردن حتی به سرچ کنسول هم سر نزدند می‌کند تا پارسال خوب بود.

من در جواب برای این دوستان چیزی میتونم بگم اینه که سایت نیاز به پشتبانی داره بروزرسانی وگرنه رقبا بیکار ننشسته اند و به سرعت شما رو میگیرند صفحه یک آمدن و تو رتبه های بالا قرار گرفتن سخته ولی آن جایگاه رو حفظ کردن خیلی سخت‌تر باید با چنگ و دندون جایگاهت رو حفظ کنی ما تو این کسب و کار تنها نیستیم.

دوم اینکه مغازه ای که باز میکنی جنس میریزی توش نباید چراغ ویترین روشن باشه مشتری‌ها ببینند در رو باز کنند وارد باشند سئو چراغ سایت شماست نباید بی‌تفاوت ازش رد بشید. درسته فعالیت سخته ولی آژانس های دیجیتال مارکتینگ با تیم قوی این امر رو راحت میکنند.

برای سایت هزینه کردید و الان رها کردید این ضرر بیشتری داره امروز بازار فیزیکی میشه گفت راکد شده و همه به آنلاین شاپ ها رو آوردن کوچکترین نیاز یا خدمت رو با گوشی موبایل سرچ میکنند‌.

پکیج خونه خراب شده و میخوای تعمیرکار و سرویس کار خبر کنی لباس میپوشی میری پایین آگهی های دیوار رو می‌خونی یا تو گوشی سرچ میکنی تماس میگیری با پشتیبان سایت در میون میزاری و سرویس کار میاد‌‌.

پس الان با داشتن سایت شما یه قدم جلوتر هستید فقط کافی کلمات کلیدی رو ارسال کنید تا از نظر سختی و رقابت بررسی بشه و تیم ما برای آن استراتژی بچینه.

افرادی که سایت ولی به هیچ جا وصل نیست

تو همین دسته بندی افرادی که سایت دارند یه دسته سایت طراحی شده ولی هدف روی سایت مشخص نیست. برای مثال هیچ دکمه تماس، پشتیبان و… کاربر وارد سایت میشه و بعد چرخ زدن و گیج شدن تو آن سایت بدون رسیدن به مقصودش میاد بیرون می‌ره به سایت های دیگه سر میزنه تا خرید کنه یا خدمتی رو دریافت کنه.

تیم فنی از نظر ظاهری و مشکلات فنی سایت رو بررسی میکنند و من به عنوان کارشناس این مسئله رو به صاحب سایت انتقال میدم. و انتخاب با مشتری. چون تا مشکلات فنی، امنیت، سرعت سایت درست نشه تو امتحان گوگل نمیتونید نمره قبولی بگیرید.

بعد از بهینه سازی سایت باید سراغ سئو مختصر توضیح جهت سئو از بررسی محتواها، محتوا نویسی، لینک سازی، ویرایش صفحات فرود و… حالا این سایت آماده است برای اینکه بازار خودش رو دست بگیره.

افرادی که سایت دارند و میدونند سئو چیه ولی اثر مثبتی ندیدند

همین الآن تماس بگیرید و مشاوره رایگان طراحی سایت و سئو دریافت کنید …

۵/۵ - (۱ امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.